Saturday, October 17, 2015

چشم انداز تشدید تضادهای درونی رژیم؟


دعوا در مجلس ارتجاع
ادامه جنجال بر سر برجام کشمکش‌های درونی رژیم را به نقطه تهدید و حتی برخوردهای شدید فیزیکی رسانده است، تا جایی که دلواپسان در یک اقدام سازمان‌یافته پیامکهای پر از فحش و تهدید برای نمایندگان موافق برجام و حتی نمایندگان باند خامنه‌ای ارسال کرده‌اند.

منصور حقیقت‌پور، عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی رژیم گفته است از این پیامک‌ها تعداد زیادی هم برای او فرستاده‌اند و در آنها ’فحش دادند و تهدید کردند که پرونده‌تان را در شورای نگهبان می‌بندیم’.

اضافه بر این در مجلس آخوندی بین نمایندگان موافق برجام و دلواپسان بعضاً برخوردهای فیزیکی پیش آمده است.
نادر قاضی‌پور یکی از نمایندگان باند خامنه‌ای با اشاره به درگیری فیزیکی‌اش با آخوند حمید رسایی یکی از دلواپسان اظهار داشته: ”رسایی دیروز به من بی‌احترامی کرد و به من دو مشت زد و می‌خواست آقای فرهنگی را هم کتک بزند که طرح ما را در مجلس نخوانند و امروز هم قصد داشت علیه مجلس امضا جمع کند به هر حال نمی‌شود در خانه ملت این‌گونه علیه مردم تصمیم‌گیری کرد. “. (سایت تابناک 22مهر94)

آخوند روح الله حسینیان که صالحی و ظریف را تهدید کرده بود بار دیگر در بیانیه‌یی تهدید قبلی خود را تکرار کرده است.
پیش از این نیز روزنامه جوان ارگان بسیج ضدخلقی 19مهر94 نوید حذف و تصفیه باند مقابل را از پیکره ارتجاع حاکم داده و به صراحت باند رفسنجانی- روحانی را به حذف و تصفیه تهدید کرده بود ”برخی چه مضمحلانه بر رفتار نابخردانه خود پافشاری می‌کنند و در مسیری با مقصد تاریک و سیاه هروله کنان می‌روند و ناشیانه و سهل‌انگارانه شعار برخی را برای پیوند با شیطان بزرگ از طریق تریبونهای زودگذرشان با بانگ بلند فریاد می‌زنند، حال خواسته یا ناخواسته در مسیر انحرافی عظیم قرار گرفته که بدون شک ادامه روند کنونی منجر به حذفشان از پیکره انقلاب می‌شود“.

این رخدادها رسانه‌هایی از باند رفسنجانی- روحانی را در زمینه گام بعدی دلواپسان دل نگران کرده است.
روزنامه ابتکار 22مهر94 در زمینه اقدامات حین تصویب و بعد از تصویب برجام توسط دلواپسان می‌نویسد: ”نه تنها روز یکشنبه، دو عضو کابینه روحانی یعنی محمدجواد ظریف و علی اکبر صالحی را به مرگ و دفن کردن زیر سیمان راکتور اراک تهدید کردند، بلکه روز گذشته هم با داد و فریاد و اعتراضهای مکرر خویش، کار را به جایی رساندند که ظریف رئیس تیم مذاکرات هسته‌ایران و نماینده دولت، ناچار شد صحن علنی را با ناراحتی و اوقات تلخی ترک کند. آش مخالفت با برجام از سوی تندروهای دلواپس آن‌چنان شور شده است که حسینیان پس از ترخیص از بیمارستان بار دیگر تأکید کرد که تهدیداتش علیه صالحی و ظریف جدی و واقعی است و اگر پیش‌بینیهایش درباره اثرات برجام محقق شود، تهدیدات خود علیه این دو مقام دولتی (دفن صالحی در سیمان و اعدام ظریف) را عملی می‌کند! “.

حرف اصلی این روزنامه وابسته به باند رفسنجانی - روحانی در مورد اقدامات بعدی دلواپسان این است: ”با توجه به سوابق موجود، آنها در گام‌های بعدی مابقی سرمایه خود را هم به میدان آورده و حتی به قیمت زیر پا گذاشتن تمامی قواعد سیاسی و اخلاقی به ریسک‌های پرهزینه دیگر نیز دست خواهند زد“.
روزنامه حکومتی آفتاب یزد نیز نگرانی خود را در این رابطه این طور بیان می‌کند ”دلواپسان قطعاً فاز عملیاتی خود را تغییر داده و اگر تا پیش از این از سنگرمجلس و کمیسیون ویژه بررسی برجام اهداف خود را عملیاتی می‌نمودند از فردا دست به حربه‌های جدید می‌زنند. بنابراین دلسوزان نظام هم‌چنان باید هشیار بوده و منتظر پاتک این جماعت باشند“.

رسیدن جنگ و جدال باندی به مدار کتک کاری و تهدید به قتل و... تماماً ناشی از عمق شقه و شکاف درونی نظام آخوندی است که البته در رأس آنها، جنگ و جدال بر سر کسب قدرت و هژمونی به‌خصوص در رأس نظام است.

روشن است که آنچه از کشمکش‌های و درگیریهای فیزیکی و تهدید به قتل در جلسه روز19مهر در مجلس رژیم، نک کوه یخ جنگ قدرت بین باندهای رژیم است که طبعاً می‌توان حدس زد که در پشت صحنه و خارج از انظار عمومی، چه خبر است؟

دل نگرانی رسانه‌ها ی باند رفسنجانی- روحانی در زمینه اقدامات پر ریسک و پرهزینه دلواپسان در آینده، تأیید کننده همین واقعیت است.

این حد از تخاصم و درگیری و تهدید به اقدامات ریسک دار و پرهزینه، بیانگر تاثیرات زهر اتمی و شدت و حدت یافتن تضادها فراتر از گذشته است تا جایی حتی نصیحتهای خلیفه ارتجاع نیز در این رابطه کارایی ندارد. این همان بن‌بستی مرگباری است که تمامیت رژیم در آن گیر افتاده است و هرچه هم تقلای بیشتری می‌کنند در باتلاق آن بیشتر فرو می‌روند. فرو فرستادن این رژیم ضد‌مردمی به عمق باتلاق سرنگونی هدف مردم و مقاومت مردم ایران است که با ایستادگی و رویارویی روزافزون خود با این رژیم پلید، آن را محقق خواهند کرد.

0 comments:

Post a Comment