Sunday, January 3, 2016

خامنه اي بعد از مدت‌ها غيبت


صورت مساله
خامنه اي، بعد از مدتها غييب، با كساني كه در كنفرانس به اصطلاح اسلامي در تهران شركت كرده بودند، ديدار كرد. در اين ديدار انتظار مي رفت كه خامنه اي به اصلي ترين مسائلي كه نظام با آن درگير است، بپردازد ولي فقط به كلياتي اندر باب «پايه ريزي تمدن نوين اسلامي» بسنده كرد، مي خواهيم چند «چرا» را مطرح كرده و  به آن پاسخ بدهيم: 
-   چرا رسانه‌ها بعد از چند ساعت تاخير، متن خلاصه شده اي از صحبت‌هاي خامنه اي آن هم بدون هيچ محتوايي منتشر كردند؟
-   چرا خامنه اي به رغم اين كه دربارة آمريكا و استكبار و غرب كلي لفاظي كرد، اما به تحويل تمامي ذخاير استراتژيك اتمي‌اش به روسيه، مسئله اجراي برجام، به مسئله تحريم ها كه از در بيرون نرفته از پنجره دارد وارد ميشود و اخذ غرامتهاي ميليارد دلاري توسط آمريكا از رژيم كه اين همه تلاطم و غوغا در رژيم ايجاد كرده است؛ نپرداخت؟
-   چرا خامنه اي در باره عراق و سوريه و يمن كه نظام تا فرق سر در آنها درگير است؛ فقط به كلياتي اشاره كرد و اشاره اي به وضعيت نظام در آنجا نكرد؟ 
-   چرا خامنه اي به موضوع اقتصاد و سقوط قيمت نفت كه نفس رژيم را به شماره انداخته است؛ نپرداخت؟
-   چرا خامنه اي به رغم اينكه افراد باند و رسانه هايش از نثار هيچ فحش و فضيحتي به رفسنجاني و باند او خودداري نميكنند و حتي از قتل او به عنوان يگانه رهبر فتنه و فتنه گران صحبت ميكنند؛ رفسنجاني را در كنار خود نشانده بود؟
-   چرا خامنه اي به مساله انتخابات و جنگ هژموني در راس نظام كه مساله صبح تا شب سران اين نظام شده است؛  اشاره اي نكرد؟ 
پاسخ
-    خامنه اي هيچ حرفي و پيامي براي گفتن نداشت و اِلا آن هم بعد از غيبت طولاني به اين صورت ظاهر نمي شد. 
-   اين حضور و سخنراني يك اقدام پروتكلي و براي خالي نبودن عريضه بود تا نشان بدهد كه ”من هستم!” حال چطور هست و در چه وضعيتي هست؟ مشخص نبود.... 
نتيجه
-    انواع و اقسام بحران‌هاي نفس گيري كه اين نظام را احاطه كرده؛ بر هيچ كسي پوشيده نيست. وقتي ولي فقيه به هيچ يك از اين بحرانها نمي پردازد؛ نشان مي دهد كه پاسخي ندارد و در بن بست مطلق است و تنها مي توان گفت به ستون بعدي مي انديشد كه آيا فرجي هست يا خير؟   
كانال تلگرام كمپين ”براي آزادي ايران
https://telegram.me/for_free_iran

0 comments:

Post a Comment