Sunday, January 24, 2016

ترس از قیامی دیگر!


ترس از قیام دوباره جوانان، قیامی البته بزرگتر و خطرناکتر از قیام 88، سراپای نظام ولایت‌فقیه را در بر گرفته است، طوری که سرکردگان نظامی و کارگزاران سیاسی خامنه‌ای نسبت به آن هشدار می‌دهند. به‌عنوان نمونه پاسدار جعفری سرکرده سپاه پاسداران روز چهارشنبه30 دی در یک گردهمایی در تهران، داغ دل حکومت آخوندی را از قیام 88 تازه کرد و گفت: «فتنه ۸۸ خطرناکتر از جنگ تحمیلی برای انقلاب اسلامی بود و هدف آن از بین بردن انقلاب بود و بنا داشت انقلاب را تضعیف کند. هدف این فتنه تحت‌تاثیر قرار دادن کانون انقلاب بود». 
قیام 88 سرنگونی را پیش چشم آخوندها و کارگزاران آنها قرار داد و به وحشتشان انداخت، اما حالا این سؤال پیش می‌آید که چرا الان، بعد از گذشت 6سال، دوباره به این موضوع می‌پردازند و آن را یادآوری می‌کنند؟ پاسخ را می‌توان در در حرفهای رحمانی فضلی وزیر کشور آخوند روحانی دریافت، آنجا که روز چهارشنبه 30دی در جلسه شورای هماهنگی اطلاعات رژیم گفت: «از نقش دشمن نباید غافل باشیم و فتنه سال 88 که حادثه‌ای تلخ بود را پشت سر گذاشتیم؛ دشمن اگر بتواند، باز هم این مسائل را می‌آفریند... .. اوضاع منطقه ناپایدار و بی‌ثبات است؛ این مسأله دگرگونی‌هایی را ایجاد می‌کند که این امر می‌تواند تأثیراتی در برخی حوزه‌های داخلی ما داشته باشد».
به این ترتیب وزیر کشور آخوند روحانی به باند رقیب هشدار می‌دهد که شرایط آبستن تحولی بزرگ است، تحولی مثل قیام هشتاد و هشت، این کارگزار رژیم چنین قیامی را تکرار پذیر ارزیابی می‌کند. البته باید اضافه کرد که شرایط امروز تفاوتهایی با آن روزها دارد. ورشکستگی اقتصادی، به‌ویژه پایین آمدن مداوم قیمت نفت، آخوندها را در مخمصه‌ای قرار داده که حتی با برداشته شدن تحریم‌ها هم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. چنین وضعیتی فرصت را برای قیام و اعتراض بیشتر کرده، به‌نحوی که پاسدار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور کابینه آخوند روحانی روز پنجشنبه اول بهمن در جلسه استانداران و فرمانداران رژیم در تهران به گسترش اعتراضات اجتماعی در جامعه اعتراف کرد. اعتراضاتی که در اغلب آنها جوانان و به‌ویژه دانشجویان نقش کلیدی داشتند. این کارگزار رژیم گفت: «حدود 5هزار تجمع صنفی و غیرصنفی در طول سال جاری در کشور برگزار شد که از این میان به جز یکی دو مورد همگی مدیریت شده‌اند».
اکنون این سؤال مهم پیش روی ماست که آیا در شرایطی که آخوندها در گرداب بحرانهای داخلی و بین‌المللی دست و پا می‌زنند، توان مقابله با قیامی مثل قیام 88 را که نسبت به آن هشدار می‌دهند را دارند؟ پاسخ این سؤال را آخوند احمدخاتمی، در نمایش جمعه 2بهمن تهران داده است: «آخوند خاتمی: «فضا که غبار آلود شد زمینه‌ساز فتنه میشه آنوقت کی می‌خواهد فتنه رو جمع کنه؟». (رادیو معارف رژیم 2بهمن 94) 

آری واقعیت این است که آخوندها از قیامی در راه است به‌شدت وحشت دارند، قیامی بسا فراتر از قیام 88، قیامی که توان مقابله با آن را نخواهند داشت.

0 comments:

Post a Comment