Tuesday, September 1, 2015

52 اسطوره اشرف


چه زيباست وقف آرمان شدن به ياد 52 قهرمان اسطوره اشرف
كشتند و كف زدند و جهيدند و دف زدند
پنداشتند ضربه به قلب هدف زدند
گرگان ننگ، همچو بزان در سحرگهان
از شب در آمدند و به قلب شرف زدند
گفتند كار اشرف شيران تمام شد
ياقوت ها ز سينة پاك صدف، زدند
اما يك و دو وسه وصد اشرف دگر
بنگر به هر كرانه چه جانانه صف زدند

سالگرد حماسه اي را به يادبود ايستاده ايم كه يادش نه از خاطر ما مي رود و نه از صفحة خاطرة ايران و منطقه و جهان. پرچمش بر فراز هزار اشرف در اهتزاز است و يادش در قلبهاي بيشماران الهامبخش.
چون گَردة سنبله اي كه در باد پراكنده شود. شكوفه هاي عزم از ارادة اشرفيان به همه جا رفت. تنها چهار روز از آن قتل عام گذشته بود كه در قلب تهران تصاوير وشعار گراميداشت 52 شهيد کهکشان اشرف به اهتزاز در آمد.
آري نه وجدان بشر و عدالت و انصاف راضي مي شود كه از آن قاتلان بگذرد و نه ارادة مقاومت ايران خواهد گذاشت كه يك قطره از خون آن قهرمانان از جوشش بيفتد.
در سحرگاه دهم شهريور سال گذشته دشمن آزادي مردم ايران، آمد تا با نابودي 101 مجاهد اشرفي بي سلاح باقيمانده در اشرف، يك پيروزي بزرگ به دست آورد و آنگاه جشن ضربة كمرشكن به مجاهدين بگيرد.
اما راستي رژيم ولايت فقيه چه به دست آورد؟ چه ميخواست؟ و آيا به آن رسيد؟
به گفته خواهر مريم جهان ديد كه آن زنان و مردان شجاع، با دست خالي تا آخرين قطره حيات پرفروغ خود پايداري کردند. والاترين سمبلهاي آرمان « مقاومت به هر قيمت» که مرام تسليم و عجز را از بنياد باطل کردند و به آن قاطعانه نه گفتند.»
ديديم كه سركردگان رژيم جنايت و شقاوت، قتل عام اشرفيان را «راهبردي» تلقي كردند، و به هياهو پيرامون آن پرداختند و يكبار ديگرافزون بر هزاران بار پيشين، وعده دادند كه مجاهدين پايان يافتند.
اما همچنين ديديم كه فريادي بعد از حماسة دهم شهريور اشرف در تمامي جبهههاي مقاومت پيچيد: يك دو سه صد، هزار اشرف مي سازيم.
اين فرياد هم سوگند ادامة راه بود، هم پيمان وفاداري براي آزادي ايران، هم تعهدي باورنكردني، و آن، آفريدن هزار!! اشرف ديگر بود!!. هزار اشرف، به رغم آن جنايت بزرگ و به رغم همة دودودمهاي دشمن!!
اين شعار و اين پيام و سوگند، به خاك ايران رفت و در شهرهاي ايران نيز شكفت و روئيد.
يك جلوة ديگر از تكثير ارادة مجاهدان اشرف و تآثير آن حماسه، بي نظيرترين اعتصاب غذاي تاريخ در ليبرتي و در كانونهاي ايرانيان پشتيبان مقاومت در شهرهاي بزرگ جهان بود.
اعتصاب‌غذاي جهاني، بلافاصله پس از قتل‌عام اشرف آغاز و به مدت 108روز در ليبرتي و 8کشور، خود، نشاني از رويش گل اشرف از يك به صد و هزار اشرف شد. اعتصابي كه سرانجام با اعلام حکم دادگاه اسپانيا عليه فالح فياض مشاور امنيت ملي مالکي و همدستان جنايتکار او، پيروزمندانه خاتمه يافت.
آري آن خون نثار شده و آن شمعهاي جان، كه در اعتصاب بي نظير و طولاني آب مي شدند، وجدانهاي بيدار بشري در سراسر جهان را برانگيخت.
در زندانهاي ايران نيز پيام پايداري اشرف پيچيد. غلامرضا خسرويها و مجاهدان زنداني در بند هاي مقاوم تلاش كردند تا بند زندان خود را به يك اشرف ديگر تبديل كنند.
آري پاکبازي قهرمانان اشرف در آن حماسه، نه تنها مردم ايران، بلكه مردم منطقه و همة وجدانهاي بيدار درسراسر جهان را تكان داد.
و امروز اين پروفسور وليد فارس محقق و متخصص در امور خاورميانه است كه ميگويد:
معني اشرف فراتر از اين است... «من مي گويم و اگر اشرفي در کار نبود، ما بايستي يک اشرف و حتي ۱۰ اشرف مي ساختيم»
اينك 52 هفته بعد از بخاك افتادن آن 52 گل گلستان مجاهدت، مي بينيم كه قاتل آن اشرفيان سرنگون گشته است. راستي كه ماجرايي ست درامتداد عاشورا، و سرنوشت قاتلان هم ، همان سرنوشت يزيديان. ، كه به سرعت سرنگون شدند و به سزا رسيدند.
اكنون بر قاب رنگيني كه از آن حماسه در منظر خاطرة هر كداممان آويخته، با نگاه به هرچهره، موجي از غرور در جانهايمان مي ريزد. و رگهى آتشيني از ارادة ادامه دادن تا نابودي همة جلادان ايران و تا رهاسازي مردم ستمديدة ايران در ما شعله مي كشد.
و خوب مي دانيم كه اين سنت ايستادن و نبرد و فدا شدن، سنت همان كسي است كه مجاهدين از او وبا او شروع كردند و در رهپويي از مسعود ومريم، و با تأسي به مجاهدان قافلة حسين عليه السلام، ميروند تا دست ظلم را قطع كنند. و اينبار البته تاريخ، در دوران نابودي يزيدهاست. و ديديم كه در قلب هر ايراني اشرفي گشوده شد، و گردانهاي ارتش رهايي تشكيل شد و تشكلهاي جوانان هموطن در همه جا تشكيل شد. و همچنان مي بينيم كه آن خون همچنان مي جوشد و مي رويد و مي روياند.
پس هيچ كلامي و هيچ سخني بجز كلام قافله سالار لشكر فدايي اشرف در اين روز براي تجديد عزم با آن زندهترين زندگان شايسته نيست. از اينرو سخن مجاهد قهرمان فاتح نبرد اشرف زهرة قائمي را خطاب به همة آن 52 تن و خطاب به همة ايرانيان و خطاب به خدا و خصم خدا، تكرار ميكنيم :
« ما سوگند خورده ايم كه اين رژيم را با جنگ صدبرابر سرنگون كنيم و اين را قطعا محقق خواهيم كرد. اي به خون خفته شهيدان به شما باد سلام. اي كفن پوش عزيزان به شما باد سلام.

0 comments:

Post a Comment