Monday, November 30, 2015

بختك چيست و بختكيان كيانند ؟


بختك چيست و بختكيان كيانند ؟؟؟!!! (بخوانيد شوراي صنفي دانشجويي يا بختك هاي بي عملي )
بختك به معني مانع يا در عربي نيز به معني كابوس است يعني چيزي كه مانع حركت ميشود و بختكيان نيز كساني هستند كه در هر  زمان بعنوان اصلي ترين مانع بر سر راه پيشرفت ها نو آوري ها  و تحولات رو به جلو  و حتي دگرگوني ها و تغييرات قرار ميگيرند.
امسال 16 آذر بهترين فرصت است كه همه خواسته هايمان را در برنامه هايي كه به مناسبت اين روز در همه دانشگاهها برگزار مي شود با صداي بلند فرياد كنيم و بر روي پلاكاردها بنويسيم كه در همه جا ثبت شود و به چشم و گوش همه برسد تا بتوانيم كمترين حقوقمان را كه سالهاست از ما دريغ شده، پس بگيريم و همه بدانند كه دانشجو،  اين قشر آگاه و پيشتاز هرگز تسليم نشده و در برابر ظلم و بي عدالتي سر خم نكرده و نمي كند. 
مثل دانشكده فني كه روز 2 آذر در يك جلسه ساده تمام حرف را بر روي پلاكاردهايي نوشتند و بالابردند كه همه ديديم و الگو گرفتيم و مطمئن باشيد آنهايي كه بايد، حساب كار خودشان را كرده اند....
در اين ميان صداهايي مي شنويم كه از قول انجمن هاي اسلامي يا شوراهاي صنفي ما را به سكوت فرا مي خوانند، يا مي گويند كه اعتراض كردن يا پلاكارد بلند كردن و اصلا بلند كردن صدا! منسوخ شده است!
بايد خواسته هايمان را با صدايي خيلي آهسته ، يواشكي، در يك جلسه خيلي دوستانه، در تعامل با اين دولت اعتدال!!  مطرح كنيم!
نه اصلا مطرح هم نكنيم چون ممكن است كسي يا كساني متوجه شوند كه ما از وضع موجود راضي نيستيم و خداي ناكرده خطري متوجهمان شود!
اصلا سكوت كنيم، بگذاريم هرچه باداباد ، اصلا بي خيال مشكلات....
مي گويند با اين دولت و با اين حكومت نبايد تضاد كار كرد بايد تعامل كرد! بايد در وحدت بود! و بايد سكوت كرد. 
ولي ما كه دانشجويان آگاه و آينده اين مملكت هستيم خوب مي دانيم كه همه اين حرفها آب به آسياب حكومت و همين دولت دزد و غارتگر ريختن است، 37 سال است با اين حكومت تعامل كرده ايم! آيا جز دزدي و چپاول و غارت و كشتار و قتل و گرفتن همه حق و حقوقمان چيز ديگري از اين دولت نصيبمان شده ؟
پس بدانيد هركس كه به سكوت فرا مي خواند ، و يا هركس كه دم از تعامل مي زند، و يا هر كس كه مي گويد اعتراض و بالا بردن دست نوشته و پلاكارد شيوه هاي منسوخ است ، هر اسمي هم كه روي خودش زده باشد و هر ژستي كه از روشنفكري و مردم گرايي يا .....هم كه بگيرد فقط و فقط يك ”بختك” است كه نميخواهد هيچ تغييري وتحولي ايجاد شود و نام و آوازه دانشجويان كه همانا قشر پيشتاز و جلودار مردم براي تحقق اهداف بالاتر و بهتر را نيز خراب ميكند و مانع هر گونه حركتي است . 

چه بايد كرد؟
بايد در هرجمعي و در هر جلسه اي همانطور كه تا كنون هم كرده ايم، خواسته هايمان و حقوق پايه اي و اوليه مان را كه به شدت از ما سلب شده، روي دست نوشته و پلاكارد بنويسيم و بالا ببريم و بعد عكس ها و فيلمهاي آنرا در همه محيط هاي اجتماعي بگذاريم و در همه جا منتشر كنيم، همچنين همين خواسته ها را با صداي بلند در هر نشست و برخاست بصورت جمعي فرياد كنيم تا به گوش كساني كه بايد برسد.
شوراي صنفي دانشجويي نيز اگر واقعا دانشجويان پيشتاز و مخالف ظلم هستند اگر اهل قيمت دادن و و حركت كردن و ايستادگي هستند ميتوانند روز 16 آذر همصدا با بقيه دانشجويان شده و  ازآنها پيشتيباني كنند و هم صدا با آنها براي آزادي بيان در جلسات شركت كرده و مدافع آن بشوند و اينجاست كه مشخص ميشود شايسته نام دانشجو هستند يا  ؟؟؟؟؟؟؟؟
آنجا كه حقي سلب مي شود، آنجا كه آزادي نيست، فرياد اعتراض تنها جواب است. سكوت فقط به عمر ظالم اضافه مي كند. يقين كنيد كه هرچه سكوت كنيد و بترسيد و پس پسكي حركت كنيد، سگ هار وحشي تر مي شود، ولي وقتي سنگي برداريد، حتي اگر سنگ ريزه باشد، سگ هار فرار مي كند. 
روز 16 آذر روز ماست 
كمپين براي آزادي ايران

0 comments:

Post a Comment