Friday, November 27, 2015

چرا نظام آخوندي در سوريه مي جنگد؟


سوال: 
آن موقع که خميني از جنگ به عنوان موهبت الهی یاد می کرد بدیهی بود که بگويیم برای بقای حکومتش لازم و ضروری بود, چرا که پشت این جنگ به سرکوب داخلی دست می زد و هر کس در آن شرایط لب به اعتراض می گشود,  به بهانه اینکه مملکت در حال جنگ است، مي كشت يا ساكت مي كرد, ولی الان چرا باید اين نظام با هزاران هزار بدبختي و مشكلاتي كه دارد به سوريه برود؟ چرا بايد ميلياردها دلار را در سوريه خرج كند؟ چرا بايد در سوريه اين همه كشته آن هم از بالاترين فرماندهانش بدهد؟ چرا بايد در سوريه دست به هزار و يك جنايت جنگي بزند؛ رو در روي يك ملت و جوامع جهاني بايستد و از جنايتكاري به نام اسد حمايت كند؟
پاسخ
پاسخ را از زبان سران اين نظام بشنويم: 
حسین سلامی جانشین سپاه پاسداران - 5آبان 94: «‌ما برای سوریه یک ارزش استراتژیک فوق‌العاده‌ای قائل هستیم. امنیت بخش‌های مهمی از جهان اسلام، و امنیت ملی سوریه و امنیت ملی ما به‌هم گره خورده. درک این واقعیت امروز فلسفه اصلی حضور ماست»
وطن امروز 18آبان 94: «امنیت این روزهای ما بدهکار خون شهدای مدافع حرم (در سوريه)  است». 
خامنه اي / 10آبان 94- «اگر(در سوريه) نمي جنگيديم؛ خدا می‌داند در داخل مرزها، با چه مشکلات و ضربات عجیبی، دست به گریبان می‌شدیم»
محمدعلی جعفری سرکرده سپاه پاسداران 26آبان 94: «اگر دخالت ایران در سوریه نبود دمشق سقوط کرده بود, بدون تردید می‌توان گفت اگر همدانی (جانشين سليماني)  نبود دو سه سال پیش، دمشق سقوط کرده بود». 
امیرعبداللهیان معاون وزارت خارجه: «اگر حمایت مستشاری جمهوری اسلامی نبود شاید دمشق در سه سال اول… دوبار به‌صورت کامل سقوط می‌کرد. در طول 5سال گذشته 80 کشور برای سرنگونی بشار اسد تلاش کردند، اما ایران، روسیه و حزب‌الله لبنان نگاهی دیگر به تحولات داشتند…. ما در طی این 5سال سنگین‌ترین هزینه‌ها را (‌در سوریه)  دادیم و بهترین عزیزان ما (کشته شدند) »

نتيجه
جنگ تجاوزکارانه رژیم درسوریه، به زبان اشهد خود سران نظام براي حفظ اين نظام بوده است، وقتي آنها خط را در سوريه مي بندند، مركز لشكر (تهران)  امن مي شود. آنها سوريه را عمق استراتژیک نظام و حفاظت از نظام بشار اسد را بخشي از حفاظت از نظام مي دانند.
خلاصه اينكه: 
اين نظام توان حل مساله سياسي ـ اجتماعي ـ اقتصادي جامعه ايران را نداشته و الان به طريق اولي ندارد يعني براي بقاي خودش نمي تواند به مردم تكيه كند، پس بايد به دستگيره اي براي حفظ نظام چنگ بزند تا به اعتبار آن بتواند در داخل هر نداي حق طلبانه اي را سركوب كند. به همين خاطر به صورت استراتژيك سراغ اتمي شدن و كسب قدرت درمنطقه رفته است تا تمام طرف حساب‌هاي منطقه اي و بين المللي را نه تنها مرعوب كند بلكه حمايت آنها را براي سرپوش گذاشتن برهزار و يك جنايت در داخل بگيرد و سر هر بزنگاه آنها را وادار كند تا هماورد و آلترناتيو واقعي‌اش يعني ارتش آزادي بخش و مجاهدين را ليست گذاري، بمباران، خلع سلاح كرده و آنها را در ليبرتي در بند و حصار بكشد. 
بنابراين سوريه براي حفظ قدرت منطقه اي نظام نقش ميله چادر را دارد كه  اگر فرو بريزد، مانند دومينو تمام ديواره دفاعي‌اش فرو مي ريزد و خط درگيري به تهران مي رسد و اگر خط درگيري به تهران برسد هرگز و هرگز نبايد شك كرد كه عمر اين نظام بيش از برف در برابر آفتاب تموز نخواهد بود. 
http://4freeiran.com/index.php/articles/item/237-why-the-mulla-regime-of-iran-fights-in-syria-fights-?

0 comments:

Post a Comment